کلمات کلیدی و اسامی متغیرها در پایتون

پایتون آریا پروژه

کلمات کلیدی و اسامی متغیرها در پایتون

برنامه نویسان معمولا اسامی معنی داری برای متغیرها انتخاب می کنند. آنها با این کار نشان می دهند که متغیر به چه منظور استفاده شده است.

اسامی متغیرها می توانند تا هر اندازه طولانی باشند. آنها می توانند شامل اعداد و هم حروف باشند اما باید با یک حرف شروع شوند. اگر جه استفاده از حروف بزرگ هم قانونی است اما بنا به قرار داد ما چنین کاری نمی کنیم. اگر شما چنین عملی انجام داده اید دقیقا به خاطر داشته باشید .

از چه نوع حروفی ( کوچک یا بزرگ) استفاده کرده اید.

Bruce وbruce دو متغیر متفاوتند.

کاراکتر خط زیر نیز می تواند در نام متغیرها استفاده شود. این کاراکتر در اسم هایی که از چند کلمه تشکیل شده اند به کار می رود از قبیل my_name یا price_of_tea_in_china اگر شما به متغیری نامی غیر مجاز بدهید یک خطای نحوی در یافت خواهید کرد.

پایتون

۷۶trombones نامی غیر مجاز است زیرا با یک حرف شروع نشده است. More$ غیر مجاز است زیرا شامل یک کاراکتر غیر قانونی ($) است. اما چرا Class غلط است؟

این خطا نشان می دهد که class یکی از کلمات کلیدی پایتون است . کلمات کلیدی ساختار و قوانین زبان را تعریف می کنند و نمی توانند به عنوان اسامی متغیرها استفاده شوند.

پایتون ۲۸ کلمه کلیدی دارد:

And    continue    else for import not raise assert def    except    form in    or    return break del exec     global      is pass     try    class     elif         finally      if       lambda      print      while

ممکن است بخواهید این لیست را در دسترس نگه دارید. اگر مفسر در مورد نام یکی از متغیرها ایراد گرفت و شما علت آن را نمی دانستید به این لیست نگاه کنید تا ببینید نام مورد استفاده در این لیست وجود دارد یا خیر.

دستورات در پایتون:

یک دستور عبارتی است که مفسر پایتون قادر است آن را اجرا کند تا به حال ما دو نوع از دستورات را دیده ایم, چاپ و نسبت دهی. وقتی دستوری را در خط فرمان تایپ می کنید و پایتون آنرا اجرا می کند و اگر نتیجه ای وجود داشته باشد آن را نمایش می دهد . نتیجه دستور چاپ یک مقدار است اما دستور نسبت دهی نتیجه ای تولید نمی کند. یک اسکریپتن معمولا شامل دنباله ای از دستورات است. اگر بیش از یک دستور وجود داشته باشد , نتیجه پس از اجرا شدن همه دستورات یکباره نمایش داده می شود.

برای مثال اسکریپت زیر

پایتون

 

خروجی زیر را تولید می کند

۱

۲

می بینیم که دستور نسبت دهی هیچ خروجی تولید نمی کند.

ارزیابی عبارات

یک عبارت ترکیبی از مقادیر , متغیرها و عملگرها است. اگر شما عبارتی را در  خط فر مان تایپ کنید , مفسر آن را ارزیابی می کند و نتیجه را نمایش می دهد

پایتون

یک مقدار خود به تنهایی یک عبارت محسوب می شود و برای یک متغیر نیز چنین است:

پایتون

ارزیابی یک عبارت به طور کامل شبیه به چاپ یک مقدار نیست

پایتون

وقتی پایتون مقدار یک عبارت را نمایش می دهد از قالبی مشابه آنچه برای مقدار دهب به کار برده اید , استفاده می کند. مثلا برای رشته ها علامت کوتیشن یا جفت کوتیشن استفاده می شود اما دستور print مقدار عبارت را چاپ می کند که در این مثال شامل محتوای رشته است.

در یک اسکریپت , یک عبارت خود به تنهایی دستوری مجاز است, اما هیچ کاری انجام نمی دهد.

مثلا اسکریپت زیر:

پایتون

به هیچ وجه خروجی تولید نمی کند. چگونه می توانید اسکریپت را طوری تغییر دهید که مقادیر این چهار عبارت را نمایش دهد؟

 

نویسنده: زهرا رستمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *