آموزش پایتون مقدماتی (قسمت اول-نصب پایتون)

آموزش پایتون قسمت اول

آموزش پایتون مقدماتی (قسمت اول-نصب پایتون)

در دنیای امروزی پیشرفته و فناوری‌مدار، آموزش و تسلط بر زبان‌های برنامه‌نویسی امری بسیار حیاتی و ضروری است. از جمله زبان‌های برنامه‌نویسی محبوب و پرکاربرد، پایتون به عنوان یکی از قدرتمندترین و ساده‌ترین زبان‌ها شناخته می‌شود. اگر شما نیز قصد یادگیری پایتون را دارید، دوره مقدماتی پایتون سایت آریا پروژه می‌تواند ابزاری موثر و کارآمد برای شروع مسیر حرفه‌ای شما در دنیای برنامه‌نویسی باشد.

این دوره مقدماتی پایتون با هدف ارائه یک مقدمه جامع و کامل به اصول و مفاهیم پایه‌ای این زبان شروع می‌شود. از طریق این دوره، شما با مفاهیم اولیه مانند متغیرها، نوع داده‌ها، عبارات شرطی، حلقه‌ها و توابع و… آشنا خواهید شد. همچنین، با استفاده از تمرینات عملی و پروژه‌های واقع‌گرایانه، توانایی کاربرد عملی این مفاهیم را در پروژه‌های واقعی تقویت خواهید کرد.

این دوره توسط متخصصان و حرفه‌ای‌های با تجربه در زمینه برنامه‌نویسی تدریس می‌شود، به گونه‌ای که به شما اطمینان داده می‌شود که با یادگیری این دوره، به یک برنامه‌نویس پایتون ماهر و متخصص تبدیل خواهید شد. بنابراین، اگر قصد دارید کارآمدترین راه برای یادگیری پایتون را آغاز کنید، این دوره مقدماتی پایتون به شما کمک خواهد کرد تا به سرعت و با اطمینان به سطح حرفه‌ای پایتون دست یابید.

سایت آریا پروژه با داشتن تجربه ای چندین ساله در ضمینه های  انجام پروژه پایتون python ، انجام پروژه یادگیری ماشین machin learning، انجام پروژه های جنگو Django و انجام بسیاری از پروژه های دیگر در رابطه با پایتون ، قصد آموزش گام به گام این زبان برنامه نویسی را دارد. برای مشاهده تمامی قسمت های آموزش گام به گام میتوانید به منوی مطالب آموزشی قسمت پایتون رفته تا تمامی مطالب آموزشی در رابطه با پایتون را مشاهده کنید.

سر تیتر های این آموزش عبارت اند از :

زبان برنامه نویسی پایتون python چیست و چگونه کار میکند؟

چرا شروع برنامه نویسی با زبان پایتون آسان تر از دیگر زبان هاست ؟ 

آمورش نصب پایتون روی ویندوز:

از انواع پروژه هایی که با پایتون قابل انجام است:

انجام انواع پروژه های برنامه نویسی در آریا پروژه :

چگونه پروژه پایتون را در آریا پروژه ثبت کنیم:

لیست پروژه های آماده پایتون در آریا پروژه :

اما قبل از شروع آموزش اگر قصد سفارش پروژه های مرتبط با پایتون را دارید میتوانید اطلاعات پروژه خود را در واتساپ ، تلگرام و ایتا تیم آریا پروژه ارسال کنید اگر سوالی در رابطه با چگونگی ثبت پروژه را دارید میتوانید با شماره ۰۹۱۲۵۰۱۳۰۹۴ تماس حاصل فرمایید.

سفارش پروژه در تلگرام

سفارش پروژه در واتساپ

سفارش پروژه در ایتا

سفارش پروژه در روبیکا

آموزش پایتون قسمت اول

زبان برنامه نویسی پایتون python چیست و چگونه کار میکند؟

پایتون (Python) یک زبان برنامه‌نویسی قدرتمند، ساده و قابل فهم است که برای توسعه نرم‌افزارها، وب‌سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و پروژه‌های داده‌ای استفاده می‌شود. این زبان برنامه‌نویسی توسط Guido van Rossum در دهه ۱۹۸۰ توسعه یافت و حالا یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی است.

پایتون به عنوان یک زبان برنامه‌نویسی تفسیری عمل می‌کند، یعنی کد نوشته شده به صورت خط به خط توسط مفسر پایتون (Python interpreter) اجرا می‌شود. این بدان معناست که نیازی به کامپایل کد ندارید و می‌توانید کد خود را به صورت مستقیم اجرا کنید.

پایتون یک زبان برنامه‌نویسی دینامیک است، به این معنا که نوع داده متغیرها در زمان اجرا تعیین می‌شود و نیازی به تعریف نوع داده متغیرها در زمان کدنویسی ندارید. این ویژگی باعث می‌شود کد نوشتن در پایتون سریعتر و آسان‌تر باشد.

پایتون از سینتکس خوانا و قابل فهمی برخوردار است که باعث می‌شود برنامه‌نویسان حتی با تجربه کم هم بتوانند کد بنویسند. همچنین پایتون از یک سری کتابخانه‌ها و فریمورک‌ها برای توسعه سریع واپسخوردگیرانه نرم‌افزارها استفاده می‌کند.

با استفاده از پایتون، می‌توانید به راحتی و با قدرت بالا، برنامه‌های گسترده و پیچیده را توسعه داده و از امکانات مختلف آن برای حل مسائل مختلف استفاده کنید. به علاوه، جامعه فعال پایتون و پشتیبانی گسترده آن، از دلایل محبوبیت بالای این زبان برنامه‌نویسی است.

چرا شروع برنامه نویسی با زبان پایتون آسان تر از دیگر زبان هاست ؟ 

شروع برنامه‌نویسی با زبان پایتون آسان‌تر از دیگر زبان‌ها به دلایل زیر است:

۱. سینتکس خوانا: پایتون از سینتکس ساده و قابل فهمی برخوردار است که برنامه‌نویسان حتی با تجربه کم نیز می‌توانند به راحتی کد بنویسند.

۲. نوع داده دینامیک: در پایتون نیازی به تعریف نوع داده متغیرها در زمان کدنویسی ندارید، که این باعث می‌شود کد نوشتن سریعتر و آسان‌تر باشد.

۳. مفسر: پایتون به عنوان یک زبان برنامه‌نویسی تفسیری عمل می‌کند، بنابراین کد نوشته شده به صورت خط به خط توسط مفسر پایتون اجرا می‌شود و نیازی به کامپایل کد ندارید.

۴. کتابخانه‌ها و فریمورک‌ها: پایتون از یک سری کتابخانه‌ها و فریمورک‌ها برای توسعه سریع واپسخوردگیرانه نرم‌افزارها استفاده می‌کند که باعث افزایش سرعت و کارایی برنامه می‌شود.

۵. جامعه فعال: پایتون دارای یک جامعه فعال و پشتیبانی گسترده است که به برنامه‌نویسان امکان اشتراک تجربیات و راهنمایی‌های لازم را فراهم می‌کند.

با توجه به این ویژگی‌ها، شروع برنامه‌نویسی با زبان پایتون برای مبتدیان و حتی برنامه‌نویسان حرفه‌ای، آسان و دلچسب است و امکان توسعه نرم‌افزارهای مختلف را فراهم می‌کند.

آمورش نصب پایتون روی ویندوز:

برای دانلود پایتون به سایت رسمی زبان برنامه نویسی پایتون python.org مراجعه میکنیم .

آموزش نصب پایتون

نشانگر خود را روی قسمت download  میبریم و در سمت راست سیستم عامل شما را نمایش میدهد و میتوانیم آخرین نسخه پایتون را دانلود کنیم.

بعد از دانلود فایل پایتون را باز با دابل کلیک باز کرده و همچین صفحه ای به ما نمایش داده میشود. و با زدن گزینه قرمز پایتون نصب میشود.

آموزش نصب پایتون

صبر میکنیم مراحل نصب کامل شود.

آموزش نصب پایتون

گزینه close را میزنیم و پایتون نصب میشود.

آموزش نصب پایتون

برای مطمئن شدن از نصب پایتون روی سیستم عامل ما میتوانیم به cmd  یا command prompt  رفته و در این صفحه python   را تایپ کنیم میبینیم که پایتون را میشناسد در غیر این صورت پایتون بر روی سیستم عامل شما نصب نشده و باید دوباره برای نصب آن تلاش کنید. مانند تصویر زیر:(قسمت بنفش ورژن پایتون ما رو نشون میده)

آموزش نصب پایتون

از انواع پروژه هایی که با پایتون قابل انجام است:

پایتون یک زبان برنامه‌نویسی چندمنظوره است که برای انجام انواع پروژه‌ها مناسب است.

انجام پروژه یادگیری ماشین (Machine learning)

انجام پروژه هوش مصنوعی 

انجام پروژه طراحی سایت

طراحی و ساخت برنامه های ویندوز 

ساخت اپلیکیشن

انجام پروژه تحلیل داده

بازی سازی

ساخت و توسعه ربات‌ها

توسعه نرم‌افزارهای تحت شبکه

پردازش سیگنال

پردازش تصوبر

تحلیل مالی و مدیریت سرمایه

تولید گزارشات و داشبوردها

تحلیل و پردازش صدا

تولید ویدئو

 تحلیل معماری سیستم

تولید نرم‌افزارهای خودکارسازی

تولید نرم‌افزارهای IoT

تحلیل داده های رقمي

 تولید نرم افزار هاي علمي

انجام انواع پروژه های برنامه نویسی در آریا پروژه :

انجام پروژه HTML

انجام پروژه CSS

انجام پروژه Java

انجام پروژه Python

انجام پروژه جنگو Django

انجام پروژه JavaScript

انجام پروژه C#

انجام پروژه PHP

انجام پروژه Ruby

انجام پروژه Swift

انجام پروژه Objective-C

انجام پروژه Kotlin

انجام پروژه C++

انجام پروژه TypeScript

انجام پروژه Go

انجام پروژه Rust

انجام پروژه Perl

انجام پروژه Scala

انجام پروژه R

انجام پروژه Shell Scripting 

انجام پروژه SQL

انجام پروژه Assembly 

سایت آریا پروژه علاوه بر انجام پروژه های برنامه نویسی پایتون ، انجام تحقیق و انجام مقاله در حوزه پایتون را نیز انجام می دهد که میتوانید با سفارش تحقیق در آریا پروژه کیفیت را احساس کنید.

لیست پروژه های آماده پایتون در آریا پروژه :

در صورت نیاز میتوانید به پروژه های پایتون آماده آریا پروژه سر بزنید و انواع پروژه های انجام شده تیم آریا پروژه دیدار نمایید.

چگونه پروژه پایتون را در آریا پروژه ثبت کنیم:

شما عزیزان میتوانید پروژه پایتون خود را در پیام رسان های ایتا ، روبیکا ، واتساپ و تلگرام ارسال کرده تا به سرعت پروژه پیگیری شود.

آیدی تلگرام : mnik60@

آیدی ایتا : @ mnik60

آیدی روبیکا: Aryaprozhe@

شماره واتساپ:۰۹۱۲۵۰۱۳۰۹۴

میتونی با یک کلیک پروژه خودتو ثبت کنی!

 

سفارش پروژه در تلگرام

سفارش پروژه در واتساپ

سفارش پروژه در ایتا

سفارش پروژه در روبیکا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *